Recent, a început construcția unui parc fotovoltaic masiv care se întinde pe 338 de hectare de teren neutilizat între pistele și perimetrul aeroportului Dulles din Virginia, SUA. Acest efort va oferi aeroportului cea mai mare capacitate de producere a energiei regenerabile. Pe lângă panourile solare, va fi instalată o centrală de stocare a energiei electrice pentru optimizarea consumului de energie electrică generată în orele de vârf de lumină solară. Energia stocată va fi distribuită înapoi în rețea atunci când este cea mai solicitată.
Instalarea a 200.000 de panouri solare în incinta aeroportului va asigura o putere instalată de 100 MW.
![](https://expertpoint.ro/wp-content/uploads/2023/08/Dulles-Solar-875x463-1.jpg)
Electricitatea produsă de panourile solare nu va fi utilizată pentru alimentarea directă a aeroportului. Acest lucru se datorează faptului că panourile produc electricitate intermitent și trebuie îndeplinite cerințele de securitate a aviației. În schimb, electricitatea va fi transmisă rețelei electrice regionale prin Dominion Energy Virginia, același distribuitor care furnizează energie aeroportului. Energia va fi apoi canalizată înapoi către aeroport prin rețele standard și va fi supusă proceselor obișnuite de stabilizare la scară largă.
Capacitatea de stocare a depozitului de energie electrică nu a fost dezvăluită. Cu toate acestea, se știe că atunci când transmite energie electrică în rețea, are o putere de ieșire de 50 MW.
Dominion Energy, distribuitorul de energie electrică, va construi și va administra atât ferma solară, cât și instalația de stocare. În loc să plătească Aeroportului Dulles o taxă de închiriere a terenului, Dominion Energy s-a angajat să furnizeze 18 autobuze electrice și 50 de vehicule electrice de sprijin la sol pentru necesitățile operaționale ale aeroportului.
![](https://expertpoint.ro/wp-content/uploads/2023/08/Dominion_Energy_Dulles_Solar_Carport-1536x804.jpg)
Anul 2026 a fost stabilit ca dată de finalizare estimată pentru toate aspectele acestui proiect. Proiectul în sine este menit să fie un model pentru utilizarea eficientă a vastelor suprafețe de teren care în prezent rămân neproductive în aeroporturile din întreaga lume. Având în vedere că primul avion electric este programat să-și lanseze primul zbor de pasageri în 2028, potențialul ca aeroporturile să dispună de panouri solare la scară masivă în viitor este o posibilitate distinctă.